رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تشریح جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش بر اساس اقاریر متهمان گفت: در حال حاضر پرونده در دادسرا و در حال انجام فرآیند خود است.

مهرجویی

به گزارش همشهری آنلاین، حسین فاضلی‌ هریکندی رئیس کل دادگستری و حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز صبح امروز در دیدار با دادستان کل کشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه اش پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور  از زحمات همه کسانی که در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خدمت و تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: لازم است از شما و همکاران محترم قضایی در استان و شهرستان که با مدیریت صحیح، حضور به موقع در صحنه، شناخت جوانب حادثه و صدور دستورات قضایی مناسب موجبات شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را فراهم نمودید قدردانی و تشکر نمایم.

وی افزود: با دستورات بموقع و مدیریت خوب دادگستری استان و تلاش شبانه روزی همکاران پزشکی قانونی و همچنین اقدامات فنی و تخصصی خوب همکاران فراجا، بحمدالله متهمان در یک مدت کوتاه شناسایی و در چنگال عدالت قرار گرفتند و جا دارد از همه همکاران محترم دادگستری و پزشکی قانونی و همچنین نیروی انتظامی هم تشکر و قدردانی داشته باشم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده از جوانب مختلف حائز اهمیت بوده و رئیس محترم قوه قضاییه هم در این خصوص دستورات ویژه‌ای صادر کردند، گفت: در این راستا بنده هم به صورت جدی با مسئولان قضایی استان در تماس بوده که بحمدالله زحمات نتیجه داده و متهمان دستگیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی یکی از آثار خوب شناسایی متهمان در فاصله کوتاه پس از وقوع جنایت را تامین امنیت روانی جامعه دانست و گفت: پرونده‌های این چنینی که برای اذهان مردم حساسیت خاص خود را دارد اگر با سرعت و دقت مناسب رسیدگی شود احساس امنیت را به شهروندان و جامعه تزریق می‌نماید.

تشریح جدیدترین جزئیات پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش

در ادامه حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح اقدامات انجام شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه اش پرداخت و گفت: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه موضوع در دستور کار قرار گرفته و کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا تمامی سناریوها و احتمالات در نظر گرفته شده و پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی مظنونین احتمالی، تعداد ۲۰ نفر بازداشت و تحقیقات فشرده از آنان در جهت رسیدن به سرنخ‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه با روش‌های تخصصی و فعالیت شبانه روزی به سرنخ‌های خوبی دست یافته و مشخص گردید که ۳ نفر از متهمان اصلی پرونده در بین دستگیرشدگان اولیه هستند و لذا تمرکز بر روی آن‌ها قرار گرفته و پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود متهمین به حضور فرد چهارم درپرونده اقرار کرده و مشخص شد که در شب حادثه ۴ نفر در محل جنایت حضور داشته و لذا پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شده و تحقیقات در این مرحله به سر انجام رسید.

فاضلی‌هریکندی در ادامه به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آن‌ها توسط متهمین پرداخت و گفت: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشته و متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب ۳۰ میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است.

وی خاطرنشان کرد: متهمان به دلیل اینکه ویلا دارای حصارهای بلند نبوده به راحتی وارد حیاط شده و متوجه می‌شوند درب ورودی ساختمان نیز باز می‌باشد و لذا بدون دردسر وارد منزل شده و مرتکب جنایت می‌شوند.

فاضلی‌ هریکندی افزود: بر اساس اقاریر به دست آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده و مرحومه محمدی‌فر نیز در همانجا حضور داشته که متاسفانه با حمله به سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل رسانیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به سمت اتاق خود فرار کرده، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتا با ضربات چاقو او را هم به قتل رسانیده و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت، گفت: چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستیگری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.

وی در خصوص انگیزه قتل توسط متهمان گفت: فعلا بر اساس اقاریر، سه متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفته و مرتکب جنایت شده و متهم چهارم که با تحریک سه نفر اولی مرتکب جرم گردیده با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.

پرونده قتل در دادسراست

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص ابعاد دیگر این جنایت گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به دست آمده اکتفا نکرده و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم. چراکه معتقد هستیم در کنار سرعت باید دقت و ظرافت را هم به کار برده و نباید از هیچ احتمالی به سادگی عبور کرد.

فاضلی‌هریکندی در خصوص زمان رسیدگی به پرونده و صدور رای هم گفت: در حال حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود می‌باشد و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعا در این خصوص هم اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 800306
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    قاتل از روی تنگدستی این قتل را انجام داد چون ی نفر بدجور حقش را خورده بود و بهش ظلم کرده بود. باید قاتل آزاد شود. نه به اعدام اجباری مگه همیشه این را نمی گفتید این قاتل مثل بقیه قاتل ها بلکه مظلومتر از همه آن قاتل ها است
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      127 8
      ننگ بر تو و شرم بر تو باد.
    • US ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      90 6
      این قاتلین را باید طوری مجازات نمود که باعث عبرت دیگران گردد
    • DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      105 7
      یا واقعا نادانی ،و یا با متهم شریک جرم هستی.
    • چرا رنگ عوض کردید و حرفتان را پس گرفتید IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      9 87
      چرا رنگ عوض کردید و حرفتان را پس گرفتید . خون آقای مهرجویی که قرمز تر از خون مدافعان امنیت نیست. برای آنها هشتک زدید نه به اعدام حالا برای این قاتل بدبخت هم بزنید نه به اعدام.
    • JP ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      89 3
      ... ... ... ... چهار تا ... انسان نما ... ... امدن ایران. رفتن برای باغبانی استخدام یک هنرمند و اندیشمند و نویسنده ارزشمند هم وطنت شدند ولی خیانت کرده و از خانه اش سرقت کرده اند و به همین خاطر از دریافت طلبشان محروم شده و از ان خانه اخراج شده اند،با توجه به مطلب فوق حق و دلیلی برای ارتکاب این قتل فجیع برایشان وجود دارد و ایا این چند نفر قاتل بی رحم که با همدستی هم دو هموطن من و شما را سلاخی کرده اند با چوانان معترض به بیکاری و فقر و تجرد قالل فیاس هستند؟؟؟
    • شهریار IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      81 2
      یعنی از نظر شما قتل ۲تا انسان اونهم از بهترین هنرمندان کشور رو بخاطر طلب ۳۰میلیونی ( بفرض صحت) توجیه میکنه؟! نمیتونست بره دادخواست بده اگر بجایی نمی‌رسید بعد چند برابرش لطمه مالی بهش بزنه؟! شک ندارم تو که اینقدر راحت این قتل فجیع رو توجیه میکنی بخاطر پول آدم میکشی
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      5 79
      حق الناس را بخوری دخلتو در میارن چرا چرند میگید کسی که مادرزادی قاتل به دنیا نمیاد
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      5 77
      # نه به اعدام باغبان
    • ایمان IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      103 4
      حتما از برادران افاغنه ات طرفداری میکنی
    • بانشسته IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      8 1
      این قاتل ها مخصوصا باید هرچه سریعتر به سزای اعمال شان برسد مملکت قانون دارد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      9 0
      واقعا متأسفم برای طرز فکرشما لطفا نظر ندید
  • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    32 2
    من به جریان مرحوم مهرجویی کار ندارم .اما در مورد این بازگذاشتن در ورودی بار ها با افراد مختلف جر وبحث داشته ام میگویند .ای میترسی بخورنت . نمیدانن حادثه لحظه ای است .
    • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      23 8
      آدم توخونه خودشم به نظر شما باید خودش را حبس کنه اگه اینجور باشه که از فردا مگن باید داخل خونه برید توگاوصندوق بخوابید.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    51 2
    موندم چطوری مرحوم محمدی فر از تهدید یه نفر هفته پیشش میگه. اما خیلی راحت در خونه رو باز می زارن!!!!! یعنی چی؟!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    13 70
    #اعدام_نکنید #مادر_دارند الگوی ما رامبد جوان و شهاب حسینی
    • JP ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      92 14
      متاسفم برای خودم و بقیه ایرانیان که هموطن چون تو هستیم،ان جوانانی که رامبد برایشان دلسوزی کرده بود کسانی را سلاخی کرده بودند؟؟؟انهم بخاطر سرقت قبلی؟؟؟یا بخاطر فقط سی میلیون طلب؟؟؟؟اصلا این قتل فجیح چه ربطی به جوانان معترض به بیکاری و فقر و مایوس از اینده داره؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      10 60
      چرا باید قاتل مدافعین امنیت اعدام نشود بعد این باغبان بیچاره که حق و حقوقش را بالا کشیدند اعدام شود. اصلا نباید اعدام شود میخواستند اون موقع شعار ندهند نه به اعدام. مرد باشند پای حرفشان بایستند. مگه زندان جای باغبان بیگناه است
    • فرزاد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      74 5
      به ۱۵:۳۵ به قصد کشتن وارد حریم کسی بشی تا اون که تو میگی خیلی تفاوت داره! متاسفانه محدودیت انتشار محتوای پیام اجازه نمیده تفهیم کنم
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      5 26
      ما هم متاسفیم که هموطن تو و رامبد جوان و شهاب حسینی هستیم نه به اعدام قاتل سلبریتی و غیر سلبریتی نداره هر چی هم که شده باشه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    22 6
    اتباع درحمایت از این جانیها به فکر ملت ایران افتادن شما اگه از ایران برین مشکلات اقتصادی واجتماعی وفرهنگی به کلی ریشه کن میشه قاتلان باید همگی اعدام بشن
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 18
    رامبد جوان کجای حالا اگه مردی برو رضایت بگیر
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      7 0
      عقده چی داری
  • رضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    68 1
    آیا ثابت شده که مرحوم مهرجویی سی ملیون بدهکار این افراد است. چرا از طریق مراجع قانونی شکایت نکردند تا به حقشون برسند مگه ما قانون و قاضی و قوه قضاییه نداریم. متاسفانه جامعه هنری و تحصیلکرده در معرض بی حرمتی ساختاریست.
  • JP ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    85 3
    از پلیس فنا انتظار داریم این کامنت گذارانی که در اینجا در حمایت و پشتیبانی از قاتلین وحشی که دو نفر از بهترین هموطنان ما را به طرز فجیح به قثل رسانده اند پیام میگذارند پیگیری کنند ،ابن افراد با این طرز فکر حانیان به القوه هستندگه هر زمان ممکن است این جنایت را تکرار کنند۔
  • ناشناس IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    53 1
    مگه هرکی طلبی ازکسی داره بایدبره آدم بکشه پس اینجوری که تومملکت سنگ روی سنگ بندنمیاد.. قاتل هرکی هست بایداعدام بشه سی ملیون ک هیچ حتی بخاطرمیلیاردهم نبایدجانی ازکسی یگیری بایدمیرفت قانون وشکایت میکردخوده قانون هم همین رومیگه
  • رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    18 1
    فقط اعدام توی روز روشن وسط میدان اصلی کرج اونم همه چهار نفر
  • SG ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    19 1
    اینا از ایل و تبار یزید لعنت الله هستند که این طور گلو رو می برند. خودشون هم باید به همین شیوه اعدام بشن تا درس عبرتی برای همه قاتلان و جنایتکاران بشه.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    58 1
    خیلی جالب!!! نیاز به هیچ استعاره و فیلم مفهومی و ... نداره!!!!!!! این اتباع افغان تیشه به ریشه و فرهنگ و تمدن ما ایرانی ها می زنند. هرجای دنیا چنین اتفاقی افتاده بود تمام مهاجران غیر قانونی آن کشور را ظرف 24 ساعن اخراج می کردند، در آن سفارتشان تخته می کردند و عرصه را بر آنها تنگ می کردند، حالا هیچ کدام اینها اتفاق نیفتاده که هیچ تازه برخی از این ... ها دفاع می کنند!!!!!!!!
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    51 0
    من نه کاری به سلبریتی ها ندارم اما این مهاجرین جان دوست خدا نشناس جان یک پیرمرد را گرفتند که ضعیف وقدرت دفاع نداشته به ناموس ایرانی هم تعدی کردن . اینها راباید اعدام کنن
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 0
    ما به غیرت سردار سليماني هایمان میبالیم
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    39 0
    همون باغبان‌افغانی بوده
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    57 3
    کریم رفت زندان جانی تر برگشت البته اون 30 میلون منظورش این بود که مهرجویی تو بهم 30 میلیون ضرر زدی و باید جریمه زندان رفتن منم بدی البته ای کاش بیخیال زندان رفتنش میشد نهایتس اخراجش میکرد و همین که دستگیر شده بود کافی بود و رضایت میداد چون کلا یکیو بفرستید زندان جانی تر برمیگرده